Ποιας νεοελληνικής γλώσσας αδέρφια μου; Αυτής που γράφεται και καταγράφεται
με greeklish ή της άλλης που τις λέξεις της μιλούν άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χωρίς να το
ξέρουν;
Στις φετινές εξετάσεις για το μάθημα της Γλώσσας, το θέμα που «έπεσε» ήταν
η Τέχνη. Δόθηκε στους μαθητές μια προσέγγιση της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ και τους
ζητήθηκε να εκφράσουν την άποψή τους για αυτήν (όχι για την Αρβελέρ μωρέ!) -πώς
φαίνονται τα αποτελέσματά της στη ζωή μας.
Ποια αποτελέσματα κύριε Υπουργέ μου. Για ποια Τέχνη μιλάτε; Ξέρουν τα
17χρονα από δαύτην; Φυσικά και όχι. Πότε την είδαν, πότε τους τη δείξατε; Στις εκδρομές στα μουσεία
και τους αρχαιολογικούς χώρους που το χασμουρητό πάει σύννεφο; Που τα
πιτσιρίκια έχουν στο μυαλό τους πότε θα τελειώσει η ξενάγηση για να βγουν, να
ανοίξουν τα κινητά τους, να μπουν στο facebook και να δουν ποιος τους έχει κάνει like; Και ύστερα να φασωθούν μεταξύ τους στο εκδρομικό
λεωφορείο; Ή μήπως την είδαν στην πενταήμερη (συγγνώμη, πενθήμερη) στη Ρόδο και την Κέρκυρα, που το highlight της ήταν η βραδινή έξοδος στο club; Μα είμαστε σοβαροί;
Πόσοι
μαθητές γνωρίζουν κατα πού πέφτει η Ακρόπολη, αναρωτηθήκατε ποτέ; Γνωρίζετε ότι οι περισσότεροι από αυτούς αποκαλούν τις αρχαιότητες "κοτρόνες";
Ποιος φιλόλογος ή ποιος καθηγητής Καλλιτεχνικών έφερε πραγματικά τους
μαθητές του σε επαφή με έργα τέχνης; Όχι μόνο με αρχαιοελληνικά φυσικά –γιατί,
κακά τα ψέματα, πρώτοι εμείς την κάναμε ύψιστη μορφή έκφρασης την Τέχνη- αλλά
και με νεότερα και σύγχρονα. Ποιος μίλησε στους μαθητές για τον Άντι Γουόρχολ;
Ποιος τους παρουσίασε τον Τσαρούχη; Ποιος τους ανέφερε τη συλλογή του
Αλέξανδρου Ιόλα;
Αυτούς τους κακόμοιρους δημοσιοϋπαλληλάκους τους αφήνω στη μιζέρια της καταπιεσμένης τους ποίησης, να διδάσκουν Καβάφη
και Ελύτη by the book. Μόνο ό,τι λένε τα εξωσχολικά. Μπλα μπλα
μπλα και Άγιος ο Θεός. Μόνο την Ιθάκη διδάξτε, κι αυτήν όπως λένε οι οδηγίες.
Για ποια Τέχνη λοιπόν μιλάτε κύριε Υπουργέ μου; Την παλεύετε εκεί στο
Υπουργείο; Εκτός θέματος πέσατε. Του χρόνου βάλτε θέμα για την εξέλιξη της ζωής στα νησιά Γκαλάμπαγκος. Περισσότερες πιθανότητες θα έχετε να αγγίξετε την πραγματικότητα.
Σημείωση: η φωτογραφία της ανάρτησης ελήφθη μόλις χθες σε σουηδικό πρακτορείου
τύπου. Η λεζάντα γράφει: λύση προβλήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου